Krach giełdy olejowej
Roman Bromboszcz
Na wpół animowana, na wpół konkretystyczna, po części emanacyjna, a po części dająca sobą manipulować wariacja na temat języka i zakłóceń, którym jest on poddawany. Efektem krachu językowego jest zdemolowany i dezinformujący tekst, zbudowany ze znaków literowych, cyfrowych i graficznych. Na czerwonym ekranie z góry do dołu przesuwa się tekst, którego konstrukcja poddaje w wątpliwość jego semantyczność. Rejestrujemy komunikaty urywane, niedokończone, niespójne i abstrakcyjne: „kawad ydarzeń/ ścięg ności/ ści ągnąć/ krach chark/ścina sobia/ ścieg ksiąg”. Po przekazie tekstowym pojawiają się przestrzennie ułożone poetyckie wersy, zamazane równoległymi czarnymi liniami. Na zasadzie repetycji animacja rytmicznie zatacza koło. Radykalny i surowy projekt zadaje pytanie o gramatykę i znaczenie tekstu cybernetycznego.
animacja poezja konkretna usterkowość wizualna poezja cyfrowa